Idź do
Regulamin Rady Naukowej
Regulamin Rady Naukowej Pienińskiego Parku Narodowego (z dnia 27.11.2020 r.)
§1
Rada Naukowa (zwana dalej Radą) jest organem opiniodawczym i doradczym dyrektora Parku w zakresie ochrony przyrody i działalności Parku.
§2
Do zakresu działania Rady należy w szczególności:
  1. ocena stanu zasobów, tworów i składników przyrody,
  2. ocena realizacji ustaleń planu ochrony i skuteczności zabiegów ochronnych,
  3. opiniowanie programów badawczych i naukowych,
  4. przedstawianie wniosków i opinii w sprawach ochrony przyrody, dziedzictwa kulturowego i funkcjonowania parku narodowego.
§3
  1. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady i dwóch zastępców oraz uchwala regulamin.
  2. Sposób wyboru Przewodniczącego Rady i jego zastępców określa się na pierwszym posiedzeniu w nowej kadencji w trybie określonym przez członków Rady.
  3. Funkcję sekretarza pełni kierownik zespołu udostępniania Parku do badań naukowych.
  4. Rada spośród swego grona może powoływać stałe lub doraźne komisje problemowe.
  5. Przewodniczący, zastępcy przewodniczącego i przewodniczący komisji stanowią prezydium Rady.
  6. Rada może określić zakres problemów, w których prezydium lub komisje wnioskują bądź wydają opinię (po uprzedniej konsultacji z pozostałymi członkami Rady), w okresie między posiedzeniami Rady (z wyjątkiem opinii personalnych). Prezydium oraz komisje mają obowiązek złożenia informacji Radzie na najbliższym posiedzeniu plenarnym ze swej działalności.
  7. Rada może wystąpić do Ministra właściwego dla parków narodowych z wnioskiem o poszerzenie składu o osoby niezbędne dla jej właściwego funkcjonowania.
§4
  1. W posiedzeniach Rady uczestniczy z urzędu dyrektor Parku.
  2. W posiedzeniach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, przedstawiciele:
    • Ministerstwa właściwego dla parków narodowych,
    • Państwowej Rady Ochrony Przyrody.
  3. Na zaproszenie Przewodniczącego Rady mogą brać udział, z głosem doradczym:
    • przedstawiciele instytucji naukowych
    • przedstawiciele zainteresowanych terenowych organów administracji państwowej i samorządowej,
    • pracownicy Parku (po uzgodnieniu z Dyrektorem Parku)
    • specjaliści oraz przedstawiciele jednostek organizacyjnych współdziałających z Parkiem
    • osoby lub strony zainteresowane sprawami, które są rozpatrywane na posiedzeniu Rady oraz inne osoby, np. reprezentanci mediów.
§5
  1. Posiedzenie Rady zwołuje Przewodniczący lub jego zastępca, stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w roku.
  2. Pierwsze posiedzenie Rady nowej kadencji zwołuje Dyrektor Parku.
  3. Przewodniczący Rady lub jego zastępca zwołuje posiedzenie Rady na wniosek:
    • Ministerstwa właściwego dla parków narodowych,
    • Dyrektora Parku,
    • Przynajmniej ¼ liczby członków Rady.
§6
  1. Porządek posiedzeń Rady ustala jej Przewodniczący w porozumieniu z członkami prezydium Rady oraz dyrektorem Parku. Porządek posiedzenia może być zmieniony na wniosek członka Rady przyjęty większością głosów.
  2. Obsługę Rady pełnią służby dyrekcji Parku.
§7
Posiedzenie Rady prowadzi Przewodniczący lub jeden z zastępców.
§8
  1. Uchwały Rady zapadają w głosowaniu jawnym. Przewodniczący posiedzenia może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady zarządzić głosowanie tajne.
  2. Uchwały zapadają większością głosów przy co najmniej 50% frekwencji członków Rady.
§9
Każdy członek Rady ma prawo zgłaszania wniosków dotyczących jej działalności oraz przedkładania projektów uchwał.
§10
  1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
  2. Protokół z posiedzenia Rady powinien odzwierciedlać główne wątki obrad i kierunki dyskusji oraz zawierać postanowienia i uchwały.
  3. Protokół z posiedzenia Rady podpisuje Przewodniczący. Rada zatwierdza protokół na najbliższym posiedzeniu.
  4. Protokół z ostatniego posiedzenia Rady danej kadencji podpisuje jej Przewodniczący po wcześniejszych konsultacjach z członkami ustępującej Rady.
§11
Dyrektor Parku zapewnia członkom Rady korzystanie z dokumentów i materiałów Parku związanych z jej działalnością.
Przewodniczący Rady Naukowej
Pienińskiego Parku Narodowego
Prof. dr hab. Wojciech Grodzki
Liczba odwiedzin:
31
Podmiot udostępniający informację:
Pieniński Park Narodowy
Informację wytworzył:
Adam Rusek
Informację opublikował:
Adam Rusek
Data publikacji:
13.12.2023
Data pierwotnej publikacji:
13.12.2023 12:27:51
Data ostatniej modyfikacji:
13.12.2023 12:35:22
Data przeniesienia do archiwum:
Brak danych
13.12.2023 12:35:22
Adam Rusek - Edycja artykułu
13.12.2023 12:27:51
Adam Rusek - Publikacja artykułu
Stronę wydano w ramach Projektu POIS.02.04.00-00-0001/15 „Promocja Parków Narodowych jako marki” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020